۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۰۲۳۸۱
معرفی کتاب؛

کتاب «کلاس های جبرانی» کتابی با موضوع  آثار و کفاره گناهان

کتاب «کلاس های جبرانی» کتابی با موضوع  آثار و کفاره گناهان
کتاب کلاس های جبرانی کتابی با موضوع  آثار و کفاره گناهان است که توسط حجت الاسلام علی اصغر حسین زاده نوشته شده و به همت انتشارات میراث ماندگار چاپ و منتشر شده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب کلاس های جبرانی کتابی با موضوع  آثار و کفاره گناهان است که توسط حجت الاسلام علی اصغر حسین زاده نوشته شده و به همت انتشارات میراث ماندگار در 624 صفحه در قطع وزیری با جلد سخت چاپ و منتشر شده است.

انسان ها در طول مدت عمر دچار خطاها و اشتباهاتی می‌شوند که حتما در این دنیا موقعیت و زمان جبران فراهم است؛ به همین جهت در این کتاب سعی شده راهکارهای جامعی در جبران این خطاها بیان شود.

کتاب کلاس های جبرانی (کفاره گناهان) کتابی حدیثی روایی است که به تفصیل به آثار گناه در زندگی و راه های پاک کردن گناهان می پردازد.

در این کتاب سعی شده است به طور مجزا به آثار وضعی گناهان نظیر قساوت قلب، حوادث ناگوار، محرومیت از رزق مقدر، استرس و نا آرامی، مواخذه و نابودی، گناه اجتماعی و سلب نعمت، گناهان جدید و بلاهای جدید، سست شدن در عبادت، محرومیت از نماز شب، مجازات زود هنگام، بپردازد.

مولف کوشیده است با نقل روایات معتبر از چهارده معصوم علیهم السلام، اعمالی را که در پاک کردن آثار گناهان و محو آنها موثر است را بیان نماید.


برشی از کتاب

 كسى نزد اميرالمؤمنين گفت: استغفرالله، امام × فرمود: مادرت به عزايت بنشيند، آيا مى‌دانى استغفار چيست‌؟ استغفار مرتبۀ برتران است و آن اسمى ‌است كه بر شش معنى واقع است: 1ـ پشيمانى بر گناهى كه انجام شده است. 2ـ تصميم بر بازنگشتن هميشگى به گناه. 3ـ اگر گناه مربوط‍‌ به پايمال كردن حقوق مردم بوده بايد حقوق آنان را پرداخت تا انسان خدا را در هنگام حساب با پاكى و بدون داشتن حق كسى بر گردنش ملاقات كند. 4ـ قصدكردن به اداء و جبران هر فريضه‌اى كه ترك و ضايع شده تا حقش اداء شود (قضايش بجا آورده شود) 5ـ هر مقدار از گوشت بدن كه از راه حرام و گناه روئيده شده بايد بخاطر اندوه خوردن بر گناه انجام شده آن گوشت را آب كرد تا جايى كه پوست به استخوان چسبيده و دوباره گوشت تازه‌اى روئيده شود. 6ـ بدن را بايد از درد و رنج طاعت و اعمال خوب چشانيد چنان كه شيرينى گناه را چشيده است. در اين هنگام است كه مى‌توانى بگویى: استغفرالله.

ارسال نظرات